Omröstning

Likt baristans alternativ när tiden tryter kommer här brigadens motsvarighet till Nescafé - ett instanttema till dess att vi åter är fulltaliga.

Av följande tre titlar väljer Du det Du helst vill läsa, och meddelar ditt tyckande i nedanstående kommentarsfält.

1.
Lolita av Vladimir Nabokov
2. Rötter av Alex Haley
3. Mystic River av Dennis Lehane

Trots att titlarna vid en första anblick kan te sig mil ifrån varandra har de faktiskt en viktig sak gemensamt: de har alla filmatiserats. Läs mer om Lolita, Rötter och Mystic River här.

Tid för möte återkommer vi till, men snart snart snart, va? I mitten på april, månne?

Hörs!
/ Charlie

Kommentarer
Postat av: Harry

Jag röstar för Mystic river, filmen är jäkligt bra vilket gör mig nyfiken på boken!

2008-03-26 @ 18:39:08
Postat av: Dunja

Men GUD vad Sean Penn och McDreamy är lika! (Har precis börjat kolla på säsong 4 och är inte alls redo för att välja bok. Känner mig aningens rebellisk faktiskt). Jag återkommer!

2008-03-26 @ 23:10:09
Postat av: Charlotta

Haha, det är de faktiskt! Det är för övrigt helt galet att titta på Can't Buy Me Lööv, där McDreamy bara är en liten fjunig tonåring.

Jag drar mig i håret och kan inte välja, just nu lutar det åt antingen Mystic River (samma motivering som HH) eller Rötter. Återkommer sen.

2008-03-27 @ 18:37:11
Postat av: Charlotta

Rötter är 730 sidor lång, tätskriven text. Jag röstar officiellt på Mystic River.

2008-03-28 @ 10:24:18
Postat av: Dunja

Jag röstar också för Mystic River.

2008-04-01 @ 10:41:42
Postat av: Effi Briest

Eftersom jag har läst Lolita (bra bok btw) och sett Rötter på tv läser jag helst Mystic river.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback