Dunja inventerar

Vilken författare har du flest böcker av i din bokhylla, serier (exempelvis Harry Potter) inräknade?
Hmm. I wonder... jag skulle tro att när det gäller serier så måste det nog bli Harry Potter. Men den är inte komplett och det stör mig aningens. Ska så fort det finns tillgängligt (och billigt) köpa en box på engelska. Den kommer stå så fint brevid "Fågelserien" (Stadserien that is. Ej inköpt än den heller). Annars är det dåligt med serier.

- Vilken författare har du flest böcker av i din bokhylla, serier ej medräknade?
Faktiskt Strinna den gamla token. Dramer och romaner. Och Sarah Waters, Hjalmar Bergman och Jonas Gardell.

- Är någon genre speciellt framstående?
Dystopier. Love. It.
Nej, inga alls. Jo, kanske deckare.

- Är det någon titel du vill pusha lite extra för?
Alltid Gudfadern.
 
- ...eller är det kanske någon du till och med tycker är lite pinig?
Inte det minsta. Inte ens Geri Halliwells självbiografi.

Sen vill jag dela med mig av en sak som min fantastiska nya chef sa häromdagen. Vi stod och pratade om våra bokhyllor och jag sa att jag hade lite ångest över allt som står där som jag inte har läst. Då sa han att han försöker se till att bara ha böcker i hyllan som han inte har läst. "För om jag vaknar en ledig dag och vill läsa en bok, då vill jag ju en massa nytt att välja mellan". Så sant som det är sagt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback