Jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket av Gunnar Ardelius

var en annorlunda och vacker liten roman om en första kärlek. Även om textmassan är liten så är innehållet stort, ett bevis på att några få ord kan väga mer än många. Boken läses på en timme, vilket känns fantastiskt efter hur jag kämpade för att ta mig igenom Zamyatin. Tonårskänslor utan att det känns alltför fiktivt, kanske för att Ardelius är ung själv och minns sin tonårstid. Jag gillar hantverket. Väntar på att hans nästa roman När du blundar tittar jag ska komma på pocket.
Jag tror att den här boken skulle kunna tilltala även läsovilliga elever, varför jag härmed slår ett litet slag för Ardelius debutroman som utkom 2006. Jag ska prova nästa gång någon hävdar att böcker är det tråkigaste som finns.

// Effi

Kommentarer
Postat av: Mnemosyne

Makes me think of Håkan H , titeln alltså

2008-02-21 @ 16:15:56
Postat av: Anonym

Who is?

2008-02-21 @ 18:28:53
Postat av: CI

Håkan Hellström, Jag hatar att jag älskar dig och jag älskar dig så mycket att jag hatar mig.

/Pop-polisen

2008-02-21 @ 20:08:27
Postat av: Mnemosyne

Ja eller "jag behöver dig mer än vad jag vill ha dig" i En midsommarnattsdröm (även om andemeningen där inte myser i samma romantiska skimmer. Men ordföljden och så)

2008-02-22 @ 01:25:36
Postat av: Effi Briest

Jasså jaha, ja jag är ju inget fan av Håkan Hellström, så det var ju inte konstigt att jag inte förstod.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback