En bacchants bekännelse

Förutom det lilla faktum att jag har tillgång till bredband, och dessutom befinner mig i England och inte i Paris, uppvisar jag många likheter med en litterär konstnärssjäl i stil med Miller (oh yes). Jag sitter på golvet i ett pyttelitet och kallt hyresrum, arbetslös och hungrig (alltid numera) men vid valda tillfällen fortfarande svår på alkoholen (dock ej på horor). Att hungern oftast beror på lathet i köksregionen och intensiv träning är ett faktum som vi lämnar därhän. Att upprätthålla denna livsstil är hårt arbete, varför jag hoppas att jag kan förlåtas för mitt misslyckande: att inte ha fått tag i Zamyatin (!). Tänkte att jag skulle försöka mig på botgöring i form av volontärarbete i en secondhand-bokaffär, för att om möjligt upptäcka nya stjärnskott på litteraturhimlen och kanske ha en chans att slippa skärselden (sekulariserad hedning pratar, nota bene).

Istället för vår ryske vän har jag istället, med stor förtjusning, plöjt Shadow of the Wind av Carlos Ruiz Zafon. Är mycket förtjust i den här sortens metaberättande/jakt på ledtrådar/bakgrund i historiska händelser, för att inte tala om den humor som tittar fram då och då. Eller så är det bara jag som tycker att pryda tanter är roliga...jag vet inte.

Unconfirmed rumours circulated at these tea parties that the woman fornicated on top of the male, that is to say, rode him like a dog on heat, which violated at least five of six recognized mortal sins. 

Det är kanske inte så långt borta att själv bli kallad för Babylonian spectacle of depravity. Jag skulle ta det som en komplimang. I vilket fall så har jag idag inhandlat ett par begagnade böcker att förlora mig i. Rapport kommer.

/ Mnemosyne

Kommentarer
Postat av: Charlotta I

"recognized mortal sins"

Haha! Vilken prydis. =)

2008-02-20 @ 16:48:36
Postat av: Dunja

Den boken är har allt. Åh, den är så bra!

2008-02-20 @ 19:34:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback