Att fundera på inför morgondagens möte:

Kära medlemmar av bacchi Brigad!

Jag har efter långdragen läsning av Rädd att flyga kommit fram till några punkter jag särskilt vill diskutera med er, mina kära vänner! Eftersom att läsningen dragit ut på tiden har jag lite grann tappat den djupgående analysen som kommer av intensiv läsning. Dock har jag några punkter som kanske kan vara intressanta.
Jag vill inte på något sätt styra er läsning, eller mota in er i någon som helst fålla, men de teman som jag funderat mest över är:

1) den kvinnliga sexualiteten ur ett kvinnligt perspektiv (ÄNTLIGEN!)

2) familjen som institution

3) kvinnans roll i samhället

4) titelns betydelse - flera nivåer

5) psykoanalysens betydelse för protagonisten

Jag hoppas att ni också har några punkter som ni vill diskutera, önskvärt är ju om ni har andra perspektiv, det gör bara diskussionen mer intressant! Välkommen till mitt slott imorgon, vinet kommer att vara luftat och kandelabrarna tända.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback