Kallelse - Coelho

Brigadister - värnare om vinets viktighet - det är dags att diskutera denna månads mest aktuella minuter, Coelhos elva sådana. Mötet tar plats hos Mnemosyne och det kommer troligen att bli rosé som förgyller kvällen. Då samtliga medlemmar är lediga dagen efter är Dunja ansvarig för att kyla och ta med resterna av förra mötets box också.

- Under mötets gång kommer ordföranden vilja prata om de här sakerna:

1) Coelhos berättarnärvaro och hans refererande till egna böcker

2) Olika karaktärers inställning till kärleken (mamman, Maria, Ralf, cheferna osv)

3) Coelhos bild av prostitution - förskönad eller ej? Är huvudpersonen blåögd eller cyniskt klarsynt?

4) Beroende på vad vi kommer fram till i diskussionen på fråga två, hur passar slutet in? Fritt fram för personliga åsikter om hur det borde ha varit!

Jag längtar redan!

/ Mnemosyne

Kommentarer
Postat av: Effi Briest

Jag längtar också redan! Jag tycker att det ska bli oerhört roligt att diskutera Coelho, och jag hoppas kunna komma med många klarsyntheter och intelligenta inlägg innan nödboxen dras fram. Efter dennas framkomst kan jag bara gissa hur diskussionen angående prostitution och kärlek kommer att se ut.

2007-06-29 @ 13:04:55
Postat av: Dunja

Påsen med vinet ligger i kylen. Jag tänker talka och linda mina händer för att orka skriva ned allt som sägs.

2007-06-30 @ 19:46:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback